Q-Rohr® DFE - Liekitön räjähdyksen purku kahden polttoaineen moottoreiden pakosarjassa

 

Tilanne
Merenkulun IMO-päästömääräysten seuraavassa vaiheessa aiotaan vähentää polttoaineen sallittua rikki- ja typpipitoisuutta nykyisestä 3,5 prosentista 0,5 prosenttiin vuonna 2020. IMO-tasojen 2 ja 3 määräysten vuoksi merenkulussa tarvitaan tulevaisuudessa yhä enemmän vaihtoehtoisten lähteiden, kuten kaksoispolttomoottoreiden ja LNG-voimalaitosten käyttövoimaa.

Uudet IMO-määräykset, uudet haasteet

Flameless venting Q-Rohr DFE For ship engines
Kustannustehokkain suojaus ratkaisu kkahden polttoaineen moottoreille
Q-Rohr® DFE.

Haaste
Virheellisesti toimivassa kaasukäyttöisessä moottorissa voi syttyä kaasun ja hapen syttyviä yhdistelmiä. Pahimmassa tapauksessa polttoaine voi syttyä ja aiheuttaa räjähdyksen. Tuloksena olisi ohjausjärjestelmän ja sähkövirtalähteiden toimintahäiriö. Tämä voisi haitata tärkeiden välineiden, kuten radioiden sekä tutka- ja navigointilaitteistojen toimintaa. Lisäksi laitoksen räjähdykselle alttiit osat aiheuttaisivat vakavan vaaran konehuoneessa työskenteleville henkilöille.

Q-Rohr® DFE

REMBE® on hyödyntänyt monivuotista kokemustaan räjähdyssuojauksesta kehittääkseen erityisesti kaksoispolttomoottoreille sopivan järjestelmän. Sen kevyt ja kompakti rakenne takaa erinomaisen turvallisuustason.

Q-Rohr® DFE mahdollistaa liekittömän räjähdyspurkauksen aluksen rungossa ja suojaa siten ympäröivää aluetta räjähdyksen seurauksilta. Aluksen normaali toiminta voi alkaa uudestaan aluksella hyvin nopeasti räjähdyksen jälkeen.

Q-Rohr® DFE

Q-Rohr® DFE:n kompaktin ja kevyen rakenteen ansiosta se voidaan asentaa jopa ahtaisiin tiloihin. 

Sinun etusi

  • Merenkulkualan sertifikaatti standardien DNV-GL, LR, BV ja ABS mukaisesti.
  • Toimintojen nopea uudelleenkäynnistys.
  • Liekitön räjähdyspurkaus aluksen rungossa.
  • 100-prosenttinen tiiviys, jotta tukahdutuksen vaara voidaan eliminoida.
  • Kompakti ja kevyt rakenne.
  • 100-prosenttinen ilmanpoiston tehokkuus.
  • Yksilöllisesti määritettävä avautumispaine.
  • 100-prosenttinen ruostumaton teräs estää syöpymisen.
  • DIN 86044 -standardin mukainen liitäntälaippa.
  • Huoltoa ei tarvita, teknikon silmämääräinen tarkastus riittää.
  • Ruostumattomasta teräksestä valmistettu REMBE®-suodatin vähentää huomattavasti melua sekä normaalin toiminnan aikana että räjähdyksen sattuessa.

Sertifiointi

Patentit:
DE 38 22 12;
US 7,905,244
                


Kuvat

Flameless venting Q-Rohr DFE onshore
Kaasukäyttöisten moottorien kustannustehokkain suojausratkaisu: Q-Rohr® DFE.
Flameless venting Q-Rohr DFE offshore on a ship engine
New emissions regulations:
Current diesel engines will soon have to be switched to alternative fuels.
Technical Information and measurements Q-Rohr
Tekniset tiedot
Q-Rohr® DFE -tuotteen tekniset tiedot DIN 86044 -sarjan 1 ja sarjan 2 -standardin mukaisesti
DN
[mm]
Enint. H
[mm]
Enint. C
[mm]
Ø C
[mm]
Ø D [mm] k [mm] Ø d2 [mm] b [mm] Pulttien määrä Suositeltavat pultit Paino
[kg]
sarjan  1 sarjan  2 sarjan  1 sarjan  2 sarjan  1 sarjan  2 sarjan  1 sarjan  2 sarjan  1 sarjan  2 sarjan  1 sarjan  2
200 400 410 350 320 319 280 289 18 18 16 12 8 12 M16 M16 21
300 600 500 450 440 424 395 394 22 18 16 15 12 20 M20 M16 37
400 600 600 550 540 507 495 477 22 18 16 15 16 20 M20 M16 47
500 600 700 650 645 609 600 579 22 18 16 15 20 28 M20 M16 60
600 900 820 770 754 711 700 681 22 18 20 15 20 32 M20 M16 105
700 900 920 870 856 813 800 783 22 18 20 15 24 36 M20 M16 115
800 1200 1020 970 958 915 900 885 22 18 20 15 24 44 M20 M16 150
900 1200 1120 1070 1060 1017 1010 987 22 18 20 15 28 48 M20 M16 175
1000 1400 1220 1170 1162 1119 1110 1089 22 18 20 15 32 52 M20 M16 215
1100 1400 1320 1270 1266 1223 1210 1193 22 18 20 15 32 60 M20 M16 245
1200 1600 1430 1380 1366 1323 1310 1293 22 18 20 15 36 64 M20 M16 300
1300 1600 1530 1480 1466 1423 1410 1393 22 18 20 15 40 68 M20 M16 335
1400 1600 1630 1580 1566 1523 1510 1493 22 18 20 15 40 72 M20 M16 380
Lähetä kysely